Publikacje

Fiskus będzie doręczał pisma elektronicznie

2019-09-30

Rewolucja w korespondencji z fiskusem – przedsiębiorcy będą wymieniać się dokumentami z urzędem skarbowym drogą elektroniczną.

Zmiany mają wejść w życie za rok, 1 października 2020 r., z pewnymi wyjątkami. Przykładowo sądy mają się do nich dostosować do 2029 r. Dziś fiskus doręcza pisma elektronicznie na życzenie przedsiębiorcy. Po zmianach będzie to standardem. Podatnicy również będą mogli kierować pisma do urzędu przez internet. Powstanie ogólnopolska baza adresów elektronicznych, w której będą przechowywane adresy elektroniczne podatników. Każdy będzie miał do niej dostęp ze strony gov.pl.

Wyjątek obejmie osoby nieprowadzące działalności gospodarczej. W dalszym ciągu będą mogły odbierać korespondencję w formie papierowej, a dzięki usłudze hybrydowej (Poczta Polska będzie drukować na papierze elektroniczne pisma z urzędu) korespondencja do nich zostanie dostarczona przez listonosza w kopercie. Z kolei niektóre zawody zaufania publicznego (adwokaci, radcy prawni, notariusze, doradcy podatkowi) będą musiały korzystać wyłącznie z doręczeń elektronicznych.

Powrót do publikacji